×

Blog


Veendu, et Sa ei ole ebameeldiv tantsija. VOL2
Anzella Kruger
Mar 30, 2019

Veendu, et Sa ei ole ebameeldiv tantsija. VOL2


Võttes osa tantsuõhtutest, soovivad osalejad meeldivalt aega veeta ning minna koju positiivse kogumuse võrra rikkamana. Tantsijatena tahame jätta endast hea mulje, et ka järgnevatel üritustel oleks meil kellega tantsida. Teadagi on Eestis seltskonnatantsijate ring üsna väike ja keegi ei taha olla ebameeldivate tantsijate nimekirjas.

Niisiis, tutvustan Sulle mõningaid reegleid ja annan soovitusi, mida iga endast ja teistest lugupidav tantsija peaks teadma ning järgima. 

Tantsupõrand on liikumiseks - Kui king on lahti läinud või paelad sattusid ula peale, siis kohendamiseks ja sidumiseks astu tantsupõrandalt eemale. Seismajäämine või alla kükitamine võib segada teisi ja on oht, et keegi Su otsa komistab. 

Asetus tantsupõrandal - Seltskonnatantsus on kombeks, et aeglasemad ja vähema kogemusega tantsijad tantsivad saali keskel, kiiremad ja oskuslikumad saali väljaspoolses osas. Eestis seda väga ei järgita aga kui peaksid sattuma välismaale, siis taoline paaride paigutus ei tule Sulle üllatuseks.

Ära pigista paarilise kätt - Kui nõrk või tugev peaks olema hoie? Kas täpselt paras vastaks sellele küsimusele? Tegelikult oleneb see ka paarilisest. Kuid hoie ei tohi olla ohtlik ega valus ja samas piisavalt tunnetav, et järgimine oleks lihtne ja arusaadav. Kui oled segaduses ja tahad kindel olla, kas Su hoie on sobiv, siis küsi paariliselt, milline on tema eelistus. Nii väldid enda jaoks teema keerukust.

Hoia käsi õiges kohas - Õpetajad ei väsi kordamast seda punkti ja täiesti arusaadaval põhjusel. Ükski tantsija ei taha olla olukorras, kus tema käed on seal, kus nad ei tohiks olla. Kuid kogemata võib see tõesti juhtuda. Siinkohal polegi muud, kui vabandada ja olla järgmisel korral tähelepanelikum ja ettevaatlikum.

Põhjuseta väsimus ennustab haigust - Hippokratese mõtteteral on tugev tõepõhi. Kui tunned, et organism on nõrk, jää koju ja puhka. Kui aga haigus niitis jalust ja jõudsid vahepeal mõne viiruse põdeda (tavapärane meie kliimas), siis ära enne 100%-st paranemist tantsima mine. Peale selle, et pingutus kurnab Sinu taastuvat immuunsüsteemi, on veel oht, et nakatad ka teisi. Mainimist ei vaja ka köhimised ja nuuskamised, mis tekitavad paarilises ebamugavust.

Tubakatoodete ebameeldiv lõhn - See kuidas ja millega me oma keha toidame, mürgitame, ravime või hoiame, on iga inimese enda asi. Kui aga suitsetaja peale oma harjumuspärast tegevust tuleb tantsupõrandale, on kohustuslik eelnevalt käed korralikult puhtaks pesta. Kuid taoline lugupidavus oma paariliste vastu peab tulema ka mittesuitsetajatelt - kõik peavad käsi pesema.

ballroom dance

Tantsupaarilist ei kritiseerita - Teise inimese tantsuoskust ei ole ilus korrigeerida, kui just paariline pole seda palunud. Samas, tegemist ei ole tantsutunniga vaid seltskonnaõhtuga ja üldjuhul õpetamisega seal ei tegeleta. Antud reeglit jälgivad isegi õpetajad, kuigi neil oleks nii mõngadi õpetada, kuid tunni väliselt seda ei tehta ja pigem nauditakse pingevabat tantsimist.

Jälgi kõrvaltantsijaid - Kuigi Su tähelepanu on enamjaolt keskendunud paarilisele, ära unusta jälgida olukorda enda ümber. Väldi kokkupõrkeid arvestades inimeste arvuga ja põranda suurusega. Kui tantsupõrandal on kitsas, jälgi, et sa ei võta liialt ruumi. Kokkupõrke korral jää viisakaks ja vabanda, isegi kui see polnud Sinu süü. Paraku jääb siinkohal vastutus meeste kanda, sest nemad on tantsu juhid. 

Lavaesinemisteks mitte mõeldud aeg - Trikid, hand styling ja tõsted ei kuulu seltskonnatantsu õhtu juurde. Selleks korraldatakse eraldi üritusi, võistlusi ja töötube, kus neid esitada või harjutada. Siinkohal lihtne reegel - igal asjal on oma koht.

Tantsi partneriga samal tasemel - Kui oled vilunud tantsija ja kutsud tantsupõrandale harrastaja, kellega pole varem kokku sattunud, siis kindluse mõttes alusta lihtsamatest sammudest. Lisa keerulisemaid liigutusi ja keerde, kui tunned et Sinu partner suudab neid teostada. Tema näoilme ja käitumine annavad aimu, kas ta tunneb end mugavalt või mitte. Tantsides paarilisest kõrgemal tasemel, tekitad temas ebakindlust ja segadust. 

Kanna vahetusjalanõud alati kaasas - Tantsuõhtule tulles, võta kaasa mugavad tantsukingad, mis aitavad vähendad koormust jalgadele ja liigestele. Samas on oluline kasutada vahetusjalatseid ka selleks, et hoida tantsupõrandat kuiva, puhtana ning tekitad saalis vähem tolmu. Tantsujalanõud on seemisnahast ja need kuluvad ning määrduvad kiiremini, kui tantsida määrdunud põrandal. Eriti kurvameelne on olukord talvel, kui õuest tuuakse saali nii lund kui ka killustikku. Sellisel juhul saab nii mõnigi kallis kingapaar kannatada. 

Kõrged ootused õppimiseks - Seltskonnatantsu õhtud on mõeldud praktiseerimiseks ja toredaks ajaviiteks. Eeldada, et keegi õpetab Sind seal tantsima või uusi elemente, on väär. Selleks on korrapärased tantsutunnid ja profesionaalsed tantsuõpetajad. Huvi korral õppida kuskil tantsustuudios, küsi soovitusi ja nõu kohalolijate käest. Kui aga puudub võimalus käia regulaarsetes trennides, siis tasub tantsuõhtule aegsasti kohale minna. Tihtipeale algavad peod 30-45 minutilise tantsusammude tutvustusega, mille ajal saad pisut harjutada. 

Langetamised ehk dipid - Väga populaarne teema. Tõenäoliselt tuleks sellest pikemalt kirjutada, nii et piirdun mõne olulise punktiga:

  • * naisterahval võib olla varasem kaela või selja vigastus, nii et tundmatu tantsija puhul tuleks enne dipi tegemist kindluse mõttes luba küsida;
  • * kui juht ei ole langetamises kindel ja praktikat napib, siis targem oleks tantsuõhtul seda mitte teha;
  • * dip'i ei tohi sooritada ootamatult kuna paariline peab selleks valmis olema, et tasakaalu mitte kaotada;
  • * kokkupõrgete vältimiseks, enne kui paarilist langetad, vaata ringi;
  • * dip ei tohiks olla liiga madal, see võib vigastada tantsupartneri selga;
  • * teosta langetamine hoides paarilisest kahe käega;
  • * et kogu kaal ei oleks mehe kätes, peab naine turvalisuse huvides oma kaalu toetama.

Kui oled tutvunud ka postituse esimese osaga ja järgid seltskonnaetiketi reegleid, siis võid olla kindel, et Sa pole ebameeldiv tantsija.

Lõpetuseks tänan kõiki treenereid ja õpilasi, kes antud teemal osa võtsid, oma arvamust avaldasid ja teadmisi jagasid!

Mõnusat ja turvalist tantsimist!